31 Dec 2009

Godt nytt år!

Året 2009 er snart over, og me skal ta imot det nye året, 2010. Over heile verden blir denna dagen feira. Det gamle er forbi og det er igjen på tide med ein ny start og nye muligheter. For min del kommer detta også til å bli ein annerledes nyttårsaften. Det kommer nok ikkje til å være raketter og kalkun er det tvilsomt at eg kommer til å spise. Men takk og lov for at eg har gode venner som skal være der og gå inn i det nye året sammen med meg.

Det er jo også tid for refleksjon. Hva gjorde det gamle året spesielt og hva vil eg prøve å forbedre i det nye? Eg har gitt opp nyttårsforesetter som "Eg skal spise sunnere, Eg skal trene meir, Eg skal bli flinkere på skulen". De fungerer i 2 måneder og så er de glømt. Det sier vel kanskje mest om min sjølvdisiplin.

Men først og fremst, takk til alle de som gjorde 2009 til det spesielle året som det var. Detta året føler eg at eg virkelig har sprengt mange grenser. Eg har vært på to kontinent eg aldri har vært på før, eg har flytta til et annet land, eg er ferdig med videregående og russefeiring. Det har vært et år der eg føler at eg har vokst masse og sett nye sider ved meg sjølv. Noen vil eg prøve å endre på, noen har blitt endra og noen vil eg beholde.

Året 2009 har i alt vært et godt år og eg er takknemlig for mange nye venner som eg kommer til å beholde i framtida, eg er også takknemlig for gamle venner som er der for meg hver gang eg trenger de.

Så hva ligger egentlig foran i året 2010? Det eg veit er at det er nye utfordringer, sorger, gleder, lærdommer og utvikling. Der eg er nå, kommer eg ikkje til å være ved inngangen til 2011. At mye ligger foran er det ingen tvil om. Så hva tenker eg egentlig at mine nyttårsforesetter skal være?

Eg ønsker å inspirere og å bli inspirert.
Eg ønsker å opprettholde gode vennskap, både de nye og de gamle.
Eg ønsker å hjelpe de som trenger hjelp.
Men mest av alt ønsker eg å være et Guds redskap som Han kan bruke.

Godt nytt år, alle sammen og takk for det gamle!!

No comments:

Post a Comment