7 Oct 2009

Første uka!

Mi første uke i Kenya er nesten over og til nå har den vært veldig bra! Me har hovedsaklig fått masse informasjon og fått mange inntrykk.. Folka her nede er utrolig åpne og det virker som om de er glade for å ha kon her! Akkurat nå sitter eg ute i ei hytte. Både Ragnhild, Miriam og eg oppdaterer bloggen, mens Kristina har besøk av noen kenyanske venner. Er utrolig herlig!!

Skal legge ut noen bilder sånn at dikkon kan se litt hvordan me har det. Det har vært ei utrolig bra uke. Me har allerede blitt invitert i bryllup, blitt introdusert foran ein forsamling på rundt 1000 personer og kjørt matatu. Det er ein Hiace med plass til 14 personer i, som kjører fram og tilbake. Her blir det spilt høy musikk, du må prute på prisen. Og ein ting som skjer ganske ofte er at de sniker. Måten de sniker på er at de kjører på sida av vegen og så smetter de inn i ei luke lengre fram. Ganske fasinerande i grunn.
Men her er litt bilder. Forresten, den hytta du ser på bildet nedafor her, er der eg sitter akkurat nå!!







Her har du noen bilder av området, folk og livet her på Focus senteret.
Har forresten fått meg et nytt navn, det er mzungu og betyr hviting. Hehe.. Ganske artig. Gikk akkurat ute og da kom ei lita jente forbi og sa "Mama, look... Mzungu!!".. Eg synes det er trivelig eg!

2 comments:

  1. Hei Audhild :) så bra å høre at du trives! Vi trives her i Kamerun også, og har hatt mange morsomme opplevelser, spesielt med kakkerlakker i huset... hehe! Og i går hadde vi det værste uværet jeg noen gang har opplevd. Å, som jeg digger Afrika :D Hehe... Hils alle på teamet ditt masse! Klem

    ReplyDelete
  2. Hei Pernille.. Koselig å høre fra deg!! Håper Idunn likte beskjeden om at dikkon skal sør for ekvator :) Gleder meg til å følge med på bloggen din og så snakkes me i desember.

    ReplyDelete